Ready for take-off - Reisverslag uit Weert, Nederland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Ready for take-off - Reisverslag uit Weert, Nederland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Ready for take-off

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 September 2006 | Nederland, Weert

Rara… het ligt in Griekenland en in de zomer is half Weert daar: Kreta!
Zo ben je nog nooit in Griekenland geweest, en zo kom je er 3 keer in een half jaar! :D Het is heel leuk om de verschillen van de Griekse eilandjes te zien. Zakynthos en Mykonos zijn niet te vergelijken en zo is Kreta ook weer een ander soort bestemming.

Kreta is met een oppervlakte van ca. 8336 vierkante km het grootste eiland van Griekenland. Kreta is ook het meest zuidelijke eiland en ligt op de grens van de Egeïsche Zee en de Libische Zee. In het noordelijke deel bevinden zich de meeste steden van Kreta, die vooral gericht zijn op het toerisme. Toerisme is de belangrijkste vorm van inkomen op Kreta, maar daarnaast is landbouw ook erg belangrijk.
De hoofdstad van Kreta is Heraklion, en daar ligt ook de aanvlieghaven waar wij zullen landen.
Wij verblijven in Chersonissos, maar we beschikken over een huurauto dus zullen we ook een aantal plaatsjes rondom Chersonissos bezoeken.

Deze reis ga ik 2 nieuwe stagiaires begeleiden. Weer een nieuwe uitdaging. :-)
Tevens is Kreta ook mijn laatste onderzoeksreisje…
Ik ga er een mooie afsluiter van maken! 8)

Liefs, Mandy

  • 24 September 2006 - 10:17

    Dayenne:

    Nou mandy, lekker van genieten zou ik zeggen! Veel plezier! En ik lees het verhaal op de site! Ben benieuwd! Liefs, kus!

  • 24 September 2006 - 10:59

    Nicole:

    Ha Mandy!
    't Is er gisteravond niet meer van gekomen, maar wil je bij deze alsnog veel succes en plezier wensen tijdens je laatste reis.
    Tot over twee weekjes!
    Liefs, Nicole

  • 24 September 2006 - 21:23

    DESIRE:

    Heel veel plezier Mandy! Jammer dat er een einde aankomt.. Have fun! xxx

  • 25 September 2006 - 07:34

    Pap En Mamma:

    Je laatste stagereis Mandy.Kreta is heel mooi.Zo kun je toch zien dat elk Grieks eiland anders is. Heel veel succes als begeleidster van de 2 nieuwe stagiares.We zullen je weer 2 weekjes moeten missen maar zijn erg benieuwd naar je nieuw verhaal.Heel veel liefs dikke kus Pap en mamma

  • 25 September 2006 - 14:26

    Anouk:

    Hey Mandy!
    Wat leuk dat je naar Kreta gaat! Een mooie afsluiter voor je stage! Geniet er maar extra van en laat ons snel weten hoe het was! Welke bestemming was nu je hoogtepunt?en zou je zeker weer eens teruggaan? Voor ons is het nog een kleine 4 weken werken.. lijkt me gezellig om met z'n allen eens wat af te spreken in Nederland! Weer even gezellig bij kletsen! Veel plezier!!!
    liefs, Anouk

  • 25 September 2006 - 16:01

    Van Eure Vlerk:

    Hey schat, heel veel plezier op je laatste onderzoeksreis. Persoonlijk ben ik blij dat het de laatste is :) Ik zal je nog 1 keer moeten missen. Dikke kus

  • 25 September 2006 - 19:22

    Marije:

    Wow! Kreta is echt leuk:D Veel plezier en geniet van je laatste reis!!!

  • 27 September 2006 - 10:27

    Jennifer:

    Hoi Mandy!
    Njaaa Griekenland lig je wel, strax spreek je nog beter Grieks dan mijn ;)
    Ik ben over 19 daagjes weer in Nederland... :p

    Njaa ut weer is wat minder op de cycladen, dus neem ajb vestjes en dichte schoene mee want Kreta was het slegt weer volges de gasten :(

    Heel veel plezier daar en un mooie afsluiter :p

    Kus jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 52037

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: