"Quien no ha vista Granada, no ha vista nada" - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu "Quien no ha vista Granada, no ha vista nada" - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

"Quien no ha vista Granada, no ha vista nada"

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 Augustus 2006 | Spanje, Torremolinos

Vanaf het kille, regenachtige Schiphol vertrokken wij – met een boete van €36,- aan overbagage :doubt: – naar de Costa del Sol! In het half lege vliegtuig konden wij ons uitstrekken over 3 stoelen om onze roes uit te slapen en 2,5 uur later te landen op het vliegveld van Malaga… :D

Ons appartement ligt vlakbij het centrum van Torremolinos en het is slechts door de boulevard gescheiden van het strand. De dag van aankomst hebben we nog even op het strand gelegen, maar de volgende dagen was het gelijk aanpoten.
Het lijkt hier wel alsof ze een paar jaar geleden de wedstrijd “Wie bouwt het hoogste gebouw” hebben gehouden! Joh, al die grote flatgebouwen is toch even wat anders dan die hotelletjes op de Griekse eilandjes. Verder is het hier gezellig, druk en heet! :-)
En eng… ze hebben zondag onze kamerdeur ingerampt en geprobeerd het slot open te breken. Ik schrok me te pletter toen ik thuis kwam van het werk. We zijn snel verhuisd naar een andere kamer. Waarschijnlijk hebben ze het op onze laptoppies gemunt. :? Buuuaaaaaah…!

“Wie Granada niet gezien heeft, heeft helemaal niets gezien” zeggen de Spanjaarden gewoonlijk. Dusssss… :D wij op onze vrije dag naar Granada, de parel van Andalousië aan de voet van de Sierra Nevada.
Je moet er wel wat voor over hebben hoor, om 6:00u opstaan en 2,5 uur in de bus zitten, maar dat was het zeker waard. Daarbij hebben we tijdens de busreis veel gezien van het landschap, en de Spaanse reisleider die Nederlands-Duits-Engels door elkaar sprak “Wir machen een heel interessant visit”, heeft ook nog het één en ander verteld over Granade, waar we het één en ander van hebben kunnen volgen.
In de morgen hebben we het Alhambra (paleis van Moorse koningen) bezocht en de mooie tuinen van het Generalife. Je vindt er Moorse kunst en een staaltje Arabische cultuur.
We hebben lekker tapas gegeten in het centrum van Granada en een stadswandeling gemaakt langs de belangrijkste bezienswaardigheden. Granada is een hele mooie stad!

Wij gaan er nog een leuke week van maken in Marbella! :-)


Adios! Besitos, Mandy

  • 29 Augustus 2006 - 20:21

    Danielle:

    Heeej!!

    Wow ziet er allemaal te mooi uit! Mazzelaars...

    Heel veel plezier daar. Tot de volgende keer in Weert! Gaan we lekker der eentje drinken en dan hoor ik alle avonturen he?
    Ik zal goed op Jeroentje letten, haha
    Komen ze vaak tegen met stappen, heel gezellig allemaal. Vrijdag feestje van Maikel -> Come Back!

    Adios Danielle

  • 29 Augustus 2006 - 20:49

    Joyce:

    Hola muchacha!

    Wij regenen hier weg en jij zit daar lekker te genieten (en ook nog een beetje werken natuurlijk :-p)
    Geniet er nog maar ff van en tot snel in Weert.

    Hasta la vista e vaya con Dios!
    Je nichtje Joyce

  • 30 Augustus 2006 - 08:56

    Mamma:

    Jullie zitten niet verkeerd daar in Spanje.Het warmste plekje van Europa zo te zien op het journaal.Bij ons nog even kil als toen je vertrok dus weet je wel genoeg. Nou Mandy let goed op je zelf want van die "vreemde" bezoekers moet je niet te veel hebben.Ben blij dat je met een collegaatje bent. Nou ik zou zeggen breng volgende week wat warmte voor ons mee en geniet nog een weekje van het mooie Marbella. Liefs dikke kus mamma en pappa.

  • 31 Augustus 2006 - 13:35

    Jeroen:

    Hola guapisima!! Me tengo que llorar cada dia porque te echo de menos muchisimo. Dus kom maar snel naar huis schat. Mooie foto's van Granada trouwens, komt ook allemaal weer heel bekend voor! Het is alsof ik er gisteren nog ben geweest. Geniet nog van de laatste paar daagjes want als je weer thuis bent zal ik je geen moment met rust laten :).

    Te quiero cariño!

  • 01 September 2006 - 19:29

    Anita:

    Hoi Mandy,
    Nog veel plezier deze laatste dagen in het mooie en zonnige Marbella.
    De foto's zijn prachtig.
    Groetjes Anita

  • 03 September 2006 - 15:40

    Anouk:

    Hee Mandy!
    Lijkt me echt interessant om allemaal dingetjes uit te zoeken in al die verschillende steden! Wanneer ben jij eigenlijk klaar met je stage? Kelly en ik 20 oktober.. gaat echt snel die tijd! Geniet jij nog maar van al die stedentripjes! Echt te gek!
    liefs, Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 52037

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: