Welkom op het uitgestorven Party Island! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Welkom op het uitgestorven Party Island! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Welkom op het uitgestorven Party Island!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Oktober 2006 | Griekenland, Athene

Ha! Wie ish?

Wij zitten in een appartementje vlakbij het “vernederlandste” centrum van Chersonissos. “De friet van Piet” en “Kees kroket” liggen om de hoek!
Het is goed te merken dat het seizoen op z’n eind loopt, er zijn geen jongeren meer te bekennen, allein mer oaie krom… De kroegen zijn leeg en geen vette DJ’s meer op Starbeach, dus wij naar de folklore Griekse avond! Ook leuk, die Sirtaki! ;-)

De Kretenzers hebben de naam enorm trots te zijn. Het is bekend dat het eiland rijker is dan vele andere streken van Griekenland – en dat de cultuur van Kreta ouder is dan die van de rest van Griekenland.
Tijdens onze bezoeken merken wij dat de Kretenzer zich meer van zijn eer bewust is dan de anderen. In tegenstelling tot de gastvrije bezoekjes op de vorige eilandjes die ik heb bezocht, willen ze je hier nog wel eens uren laten wachten, helemaal niet op komen dagen of je zelfs de deur uit schoppen!

Behalve in Chersonissos werken we ook in de nabijgelegen plaatsjes Agios Nikolaos, Elounda, Malia, Gouves en Gournes, dus zitten we veel in ons autootje. Soms flink op de rem voor de Griekse-gevaren-op-de-weg, of voor een stel berggeitjes, maar we komen overal. Onderweg zien we schilderachtige vissershaventjes, kerken en kloosters en kristalheldere zeeën. Verlaten droomstranden – ze bestaan nog! :D
Wij hebben ook al een stranddagje achter de rug en weer een kleurtje te pakken. Mijn laatste kans om bruin te worden dit jaar, dus niet smeren, flink verbranden, van rood naar bruin kleuren… en waarschijnlijk net zo snel vervellen ;-)

Tot volgende week! :-) X Men

  • 07 Oktober 2006 - 20:26

    Dayenne:

    Hoi Mandy! Tziet er toch allemaal weer mooi uit waar je zit! Ook wel lekker die rust.. of niet? Nou je gaat alweer snel terug naar ons brrbrr koude regenachtige herfstlandje, dus geniet er maar van! Als je terug bent gaan we met de oude kliek maar weer eens gezellig wat drinken (als we weer allemaal een minuutje vrij kunnen vinden! haha!) Geniet nog! En dan tot snel TOCH?

    Liefs, Dayenne

  • 07 Oktober 2006 - 20:29

    Joyce:

    Hey hey!

    Wow, dat klinkt inderdaad heel anders dan wat ik daar heb gezien! Op de foto's zie ik ook enkele bekende plekjes :-)
    Geniet nog maar van je laatste reis en tot snel!

    Xx Joyce

  • 07 Oktober 2006 - 23:18

    Petra1:

    Heei Mand,

    Geniet nog maar van het mooie weer! Kleed je maar goed aan als je terug komt want hier is het nu al ontzettend koud!
    We moeten snel weer wat afspreken na alle reisjes en stages!
    Ow ja...die foto van die geit is echt TE grappig!!!

    Kus peet

    P.S. je bent een kei

  • 08 Oktober 2006 - 21:42

    DESIRE:

    'allein mer oaie krom' Haha.. Een vriendinnetje van me zit daar ook :D Dies pas 23 Mandy haha..
    Have fun! Doe maar lekker billebraden!
    Tot snel! xxx

  • 08 Oktober 2006 - 21:43

    DESIRE:

    Haha.. cool uuh schaap? uuh of Geit? :D:D:D

  • 09 Oktober 2006 - 08:53

    Rebeca:

    Heeeejj Mandy!!
    Wat een leuk verhaaltje en fotootjes!!:D Haha.. Heb ze aan de meiden hier laten zien!!
    Ook voor mij zit het er op... Net mijn laatste hotel bezocht! De aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallerlaatse!! Echt heel raar! Jij bent zit waarschijnlijk nu in de lucht! Ik kom morgenmiddag aan!

    Ik zie je gauw op kantoor.. Ik ben er donderdag in ieder geval!! Liefs en de groetjes van die andere meiden hier!!

    X, Rebeca

  • 10 Oktober 2006 - 10:39

    Jennifer:

    Heej Mandy!!
    Sjooooow dit was dus je laatste reisje!! :)
    Njaa hoop (en dat weet k wel 100% zekerr!!) dat je een te gekke stage hebt gehad!!
    Voor mij houd het over 6 daagjes op! Over 3 dagen ben ik klaar met me werk en zaterdag en zondag word het nog ff flink genieten, koffer inpakke en lekkerr stappe met iedereen hier!!
    Het rare is dak helemaal niet naar huis wil ennn de laatste 2 weke heb ik t hier sjooow naar me zin :)

    Njaa suc-6 met je 2e stage, kmoet hem nog gaan zoeke hahaaha!! :p

    Liefs, jennifer vanuit Santorini

  • 11 Oktober 2006 - 17:05

    Anouk:

    Heej Mandy!
    Jou laatste reisje zit er dus ook voorlopig op! Wij zijn dinsdag klaar met werken.. de tijd vliegt echt voorbij, dat zul jij ook wel merken de laatste weken! Succes met je laatste dagen/weken! En tot snel!! dikke x anouk

  • 14 Oktober 2006 - 13:14

    Kelly:

    Hey Mandy!! Je hebt echt een leuke stage gehad he! Je hebt veel gezien en gereist:)!
    Jou stage zit er ook bijna op.
    Anouk en ik nog 2 daagjes werken en dan zijn wij klaar!
    Succes je laatste weekjes met je stage!
    En we zien elkaar snel hopelijk!!
    Liefs xx Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 52031

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: