Einzelgänger op de Cycladen - Reisverslag uit Weert, Nederland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Einzelgänger op de Cycladen - Reisverslag uit Weert, Nederland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Einzelgänger op de Cycladen

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Juli 2006 | Nederland, Weert

Kalispera! 8) Aankomende reis ga ik het Griekse eilandje Mykonos onderzoeken.
Mykonos behoort tot de eilandengroep Cycladen, welke is gelegen in de Egeïsche Zee en ligt ten zuidoosten van Athene.
Aangezien Mykonos een vrij klein eiland is van ongeveer 86 km2 ga ik het helemaal alleen onderzoeken. :shock: Dus dat is niet echt gezellig ofzo, maar ik trek m’n lolbroek aan en ik neem m’n grapjas mee en dan ontmoet ik vast wel wat leuke mensen.
Het is in ieder geval een hele uitdaging, want ik ga alle hotels die aangeboden worden door Nederlandse touroperators onderzoeken. Dat betekend dat Mykonos de aankomende 2 á 3 jaar echt alleen mijn product is dat wordt gepubliceerd, dat is wel heel gaaf!

Mykonos trekt een groot aantal toeristen van over de hele wereld.
“Het wit-blauwe eiland voor party-goers, jonge mensen, zonnekloppers en levensgenieters!”
Overdag is het heerlijk toeven op één van de vele levendige zandstranden die het eiland rijk is. Het centrum van Mykonos-stad bestaat uit een wirwar van witgekalkte, pittoreske straatjes en steegjes met gezellige restaurants en vele bars. En ’s avonds verandert Mykonos in een bruisend eiland, bezocht door de jet-set van allerlei pluimage.
Dat klinkt allemaal wel heel gezellig! Maar ik zie het niet echt zitten om in m’n eentje :doubt: een terrasje te pikken, dus voor het geval dat ik geen leuke gasten leer kennen, heb ik plan B bedacht… :idea:
Cultuur snuiven! 98% van de Griekse bevolking is Christelijk-Orthodox, met als resultaat dat er vele kerkjes en kloosters te vinden zijn. De typische wit-blauwe huisjes en de windmolens zijn ook erg leuk om te bezichtigen. En niet te vergeten het nabijgelegen eiland Delos. Hier vond in de Oudheid de Apollo-cultus plaats en het gehele eiland was voor de Grieken één van de heiligste plaatsen in hen wereld. Het eiland kwam later in verval, maar in de 19e eeuw hebben archeologen de oude resten weer aan de oppervlakte gebracht.
Nou, als dat het ook niet wordt….. dan kom ik waarschijnlijk heel bruin terug! :lol:

Ik heb weer een super week in Nederland gehad, hard gewerkt aan de afronding van Marmaris en inmiddels staat Zakynthos online, voor geïnteresseerden: www.neckermann.nl / www.thomascook.nl
De poolparty was echt te gek, we hebben een top avond gehad!
We zijn nog een dagje gaan zonnen op een dagstrandje in Belsch. En vanavond ga ik met pap en mam bij Jeroen thuis BBQ-en, heel gezellig! :-)
Volgende week heb ik ook nog een aantal vrije dagen om nog wat leuke dingen te gaan doen. En dan zal ik vrijdag de 14e vanaf Brussel naar Mykonos vliegen.

Ik ben heel benieuwd hoe deze reis gaat lopen, ik vind het super spannend, maar ik heb er al ontzettend veel zin in!

Laterrrrrr! :-p

  • 07 Juli 2006 - 10:59

    Evers Maikel:

    hub ich 't verkierdj of stoan de meiste berichte in het ABN ofjeh.. in 't N dat AB..??

    noa veule maale op dien site te hubbe gekeke en edere kier te dinke.. DAMMM.. ich hub de verkierdje sjoel gekooze ;) toch aug mer ins een berichtje van mig.. in zien Ellcities, Zitterds spraakcombinatie. Noe ich dr euver noadink hub ich dig ECHT lang neet mier gezeen! Meadje, amuseer dig! (wat gein probleem zal zeen) geniet drvan, en onthoaj..

    de knapste jonges komme oet Ell ;)

    kus!

  • 07 Juli 2006 - 11:01

    P.s.:

    ich kwaam nog kei leuke dinger tege op mien kamer!!

    van allerlei foto's van dig enzoe.. en een kei groete amerikaanse kaart mit een foto van os en muziek als ich ze ope doon.. witse wat/welke ich bedoel??

    haha.. gaaf om alles truk te zeen..

    Ciao!!

    xx

  • 07 Juli 2006 - 15:54

    Anita:

    Hoi Mandy, wat een afwisselend leven heb je, helemaal top. Ben een beetje jaloers. Een tip van mij, geniet van alles wat je meemaakt en ziet. Doe vanavond bij de bbq iedereen de groetjes en een fijne avond.

  • 08 Juli 2006 - 06:59

    Jennifer:

    Hoi Mandy!

    Dankjewel voor je berichtje! Zal tog voor de zekerheid een vestje meeneme want 's avonds kan het frisjes zijn... (Hier in Santorini is dat wel in ieder geval )

    Vind het altijd super om je berichtjes te lezen op je site, egt ben nog steeds jaloerss op je, die stage van je is superr!!
    Wel jammerr dat je alleen naar Mykonos moet maaaar het is daaar egt supermooi, heb fotows gezien en ach gewoon lkkrr cultuursnuive, is ook leuk!Word je bruin van ;)

    Nou ik ga ff boodschappe doen en om 13u moek weer beginne!

    Heel veel plezier in Mykonos en ik lees je bericht hoe het was!

    Kus Jennifer

  • 08 Juli 2006 - 18:22

    Rebeca:

    Dag collegaatje!

    Ik wil je heel veel succes wensen en natuurlijk ook veel plezier! Ik weet zeker dat je het redt alleen! je zult trots op jezelf zijn wanneer je weer terug bent!!

    Ik zie je over iets mee dan 2 weekies op kantoor!

    Liefs, Rebeca

    P.s. Kijk uit voor die Grieken!:P

  • 09 Juli 2006 - 08:49

    Ger:

    Hoi Candy Mandy,

    Ik hoop, dat de hitte daar je niet te veel parten speelt bij je werk.
    Veel plezier op Mykonos.
    Met mij gaat het steeds beter nu het huisje in Swalmen meer en meer in zicht komt.

    Heel veel groetjes,
    Ger

  • 09 Juli 2006 - 17:51

    Mamma En Pap:

    Lieve Mandy, echt leuk vinden wij het ook niet dat je alleen op reis gaat. Maar dat je het kan weet ik zeker! Natuurlijk!Een nieuwe uitdaging hou je wel van .....dus pak je kans.We hebben weer een paar gezellige warme zomerse weken met je gehad.Vooral de avond bij Jeroen thuis was erg leuk.Heel goed en veel gegeten.En je ziet maar weer gezelligheid kent geen tijd!!Het was weer bijna licht toen we naar huis fietsten...... Het klikte heel goed.Leuke gezellige mensen.Toch elke keer weer wennen als je weg bent.Heerlijk als je weer terug bent en weer naar je verhalen te luisteren wat je allemaal beleefd hebt.Nou lieve schat ook nu weer heel veel succes in Mykonos. En we houden contact! Liefs van Mamma en Pap

  • 11 Juli 2006 - 14:22

    Kim:

    Hoi hoi,
    Je hebt volgens mij echt een super stage plek hey!! Zo kom je og op verschillende plaatsen!!Misschien zit Santorini er ook nog wel tussen!!!Kom je ons ff gezellig opzoeken.
    Nou veel plezier op Mykonos!!
    Kusss Kim

  • 14 Juli 2006 - 14:57

    John En Marjo:

    Beste Mandy. Leuk dat je nu weer naar Mykonos gaat. Wij vinden het heel fijn voor je, maar.... dat je nu alleen weg bent baart ons toch wel enige zorgen. Ik heb je de lange gummilat en een ME-helm aangeboden, maar ik denk dat je het zonder dezew spullen ook wel red. Wij hebben alle vertrouwen in jouw.
    Trouwens, wat een reuze gezellige avond met je ouders. Het klikte inderdaad erg god. Voor herhaling vatbaar.
    En dan jouw(en natuurlijk onze) Jeroen. Heeft het toch maar mooi gehaald. Kan hij nu eens wat meer tijd vrij maken.
    Groetjes uit Nederweert

  • 17 Juli 2006 - 08:28

    Ralph Meulesteen:

    Echt gaaf dat je altijd weer wat anders ziet zeg,veel succes in griekenland,en ik zie je wel weer bij Vitae,kus Ralph

  • 17 Juli 2006 - 11:57

    Jeroen:

    Hey schat,ben echt trots op je! Weet zeker dat jij het wel redt in je eentje daar bij die maffe grieken. Als je het niet meer ziet zitten dan kun je altijd nog gefrustreerd een bord stuk gooien na het avondmaal of mij bellen natuurlijk :)

    Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 52030

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: