Allemachtig prachtig - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Allemachtig prachtig - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Allemachtig prachtig

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Juni 2006 | Turkije, Marmaris

- Koud biertje drinken
- Goedkoper dan Zeeman, goedkoper dan Wibra
- Kijken, kijken, niet kopen (nog altijd de populairste!)
- Jij bent een visstick (soms zijn ze nog een beetje door de war :lol: )
- En voor de gevorderden:
Liesje-leerde-lotje-lopen-langs-de-lange-Lindelaan

De Turken hier in Marmaris spreken al een aardig woordje Nederlands. But, where is Holland? Marmaris heeft een zeer slecht seizoen, er komt weinig toerisme uit Nederland deze kant op. Vorig jaar stonden er rond deze tijd wel 9 transferbussen op de luchthaven Nederlandse toeristen op te wachten en dit jaar is er slechts 1 nodig. How come? Het WK, de vogelgriep, vinden we het te duur geworden of zijn we Turkije moe?
Marmaris is een levendig, toeristisch plaatsje en wij hebben het hier ontzettend leuk! Ons hotel ligt in het nieuwe centrum van Marmaris, vlakbij het strand. Vele hotels die we bezoeken liggen langs de boulevard, dus hebben we hier uiteraard ook weer vele “vrienden” gemaakt… “How was business today, Thomas” (Thomas, m’n nieuwe naam, link: Thomas Cook :lol: )

Naast onze drukke werkdagen hebben we ook nog wat tijd gehad om een bezoekje te brengen aan de bazaar waar ze je dood gooien met kleding, tassen, goud en zilver met de “special prices”! En ook op de markt hebben we nog wat mooie dealtjes kunnen sluiten :D
Ook hebben we een welverdiend bezoekje gebracht aan de hamam (Turks badhuis), saunaatje, scrubje, oil massage… very nice! :D
In de Barstreet is het echt te gek, vooral de avond die wij hadden uitgekozen om te gaan stappen was het holle klot doordat Nederland had gewonnen! Echt iedereen in het oranje! We hebben een super leuke avond gehad en deze natuurlijk afgesloten met een echte Turkse Doner Kebab :D

Op onze vrije dag zijn we gaan quad rijden in het binnenland, ontzettend gaaf! Door de rimboe, de boesboes, het stuivende zand met vele hobbels en kuilen! En het was ook leuk om door het water te crossen en je been te verbranden, stof in je ogen/neus/haar/mond te hebben en vast te zitten in een struik of tegen een bus aan te rijden :lol: "Beginnersfoutje!" Haha.. het was echt helemaal te gek en we hebben zo gelachen! Op het einde van de tour waren we echt zwart! Zooo vies! “Check the foto’s!” En zo gingen we lunchen in een restaurantje aan de haven! :D Toen hebben we daarna maar gelijk nog een bezoekje aan de hamam gebracht!


Güle güle! Dikke Kus



Wist u dat…
- Het hier ca. 45 graden is,
- in dit temperatuurtje echt niet te werken valt,
- we dit toch maar doen.
- De Turken ontzettend gastvrij en vriendelijk zijn,
- zo erg dat je, je er aan gaat irriteren!
- Wij de eerste week van ons verblijf gezelschap in onze kamer hadden,
- dit mieren waren!
- Je ontzettend goede dealtjes kan maken,
- en ik nu m’n hele koffer vol boxershorts voor Jeroen heb zitten.
- De i op dit toetsenbord op de verkeerde plaats zit!
- Wij het hier echt super gezellig hebben!

  • 22 Juni 2006 - 18:55

    Geert:

    SO SO,

    dat ziet er allemaal beter uit dan hier in ons kikkerlandje!!!
    Terwijl wij lekker naar school aan het gaan zijn zie ik jullie daar met een kersverse Jus op het strand.
    Ik ben best wel jaloers en zou direct willen ruilen...maar ja.... Het is je in ieder geval van harte gegunt en GENIET er maar lekker van, Mandy!!!

    -X- Geert

  • 22 Juni 2006 - 19:13

    DESIRE:

    Zo te zien heb je het echt naarje zin :) Goed zo :) Wereldbaantje! Niet te hard werken en vooral genieten! ;)
    xxx Desi

  • 22 Juni 2006 - 19:47

    Mamma:

    Leuke foto's Mandy.Zo te zien heb je het reuze naar je zin.Ook belangrijk!Zeker als je zo lange dagen maakt.Geniet nog maar effe.Tot gauw. Liefs dikke kus Mamma.

  • 23 Juni 2006 - 05:36

    Mandy:

    Het wordt steeds actiever, leuk die foto's! Inderdaad lekker zwart aan het eind van de squadtour (is gaaf he squaden, ik ben een keer over de kop gevlogen met zo'n ding altijd leuk haha!) Ik ga nog een lastminute boeken waarschijnlijk naar Turkije of Griekenland, dus Marmaris is wel een aanradertje? Nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik zit nu midden in de tentamenweken, maar ik mail nog wel even, misschien heb je nog tips haha! Of een goed hotel ;) !

    Dikke kus, vermaak je!
    Dayenne

  • 23 Juni 2006 - 06:18

    Jel:

    Heeeeejjj Mandy!!!
    Jeetje zeg, ik lees dit nu even nadat ik om 7.30 u ben trug gekomen vanuit Nijmegen... (Stapppen met de klas) en jij bent gewoon weeeeeerrrr bij de HAMAM geweest!!! Te relax:D
    (Mooie herinneringen:)

    FEESTBEEST!!! Ik dacht dat jij moest werken daar!;) Hihi

    Maar... zo te zien heb je het super naar je zin! Heel goed bezig iig!!
    Volgende week PARTY TIME!!! Heb al zin om je avonturen te horen! Ikke ga slapen -> Have Fun daar!
    Liefs xxx Danielle

  • 23 Juni 2006 - 10:29

    2b:

    Ha Mandy!
    Weej gaaf al die uitjes! Vind het echter waal triest det ze in Turkije gein ATV's hebben ipv van die zielige Quads :) Mer aan de angere kant, asj ich huur waat der noow al allemoal mis giet mit det quad reeje dan esj mer beiter..
    Vul plezeer nog aldaar en vae dreenke der snel weer eine!!

    Grzz xx Martijn (huh, weem?)

  • 23 Juni 2006 - 16:44

    John En Marjo:

    Leuke foto's en volgens ons heb je het naar je zin daar in Turkije. Onze sms'jes bereiken je niet. ( Moet je John toch nog eens uitleggen hoe dat werkt.) Bedankt voor het leuke berichtje met vaderdag. O ja, neem maar geen slofjes voor John mee. Hoogstwaarschijnlijk is zijn maatje ...tig niet te krijgen. Tot binnenkort maar weer in Nederweert. Groeten, John en Marjo

  • 29 Juni 2006 - 13:52

    Kelly & Anouk:

    Haa Mandy!
    Wat ontzettend gaaf dat je steeds opdrachten krijgt in andere landen! Zo te zien op de foto's heb je het hartstikke naar je zin! We zijn benieuwd waar je volgende reisje heengaat! Wel makkelijk zo'n site, waar we elkaar van een verre afstand toch nog kunnen volgen! Geniet ervan!
    veel liefs, Kelly & Anouk

  • 30 Juni 2006 - 15:05

    Laura:

    Heee Mandy!

    We lopen elkaar volgens mij nu net mis. Ik moet aankomende woensdag weer naar het kantoor.. en jij? wanneer vertrek jij?

    Ooh dat is wel spannend zeg, helemaal alleen weg! elke en ik zijn ook gescheiden.. WIR GEHEN NACH DEUTSLAND! DAß MACHT SPAß!! ;) Maar omdat elke en ik allebei nog geen auto mogen huren gaan we allebei met een ander meisje mee.

    Idd ik had weinig tijd om me profiel bij te houde.. maar we hadden ook een erg drukke reis gehad.. best hectisch allemaal.. en veel dingen liepen ook mis. Maar dat vertel ik allemaal nog wel. Wanneer moet jij naar het kantoor? dan kunnen we even bijkletsen.. En anders bel ik nog wel keertje want ben wel benieuwd naar jullie verhaaltjes!:)

    Tot snel!

    Groetjes Laura

  • 01 Juli 2006 - 08:27

    Jennifer:

    Hoi Mandy!

    Wauww superr je fotows en vind je berichtje egt leukk om te leze :)
    Jaa ik heb ut hier ontzettend naar me zin en jij zo te zien ook! :p

    Ik las op de site van Xam en Kim dat je naar Mykonos gaat, daar is ut sjooow ontzettend moooii...!

    Misschien kom je een vriend van me tege,Markos onze 'personal sieradenman' hij zal 1 dezer weken daar op ut strand rondhangen om sn handeltje te verkope!! ;)

    Nou ik w8 vol spanning af op je volgende berichtje, en egt je stage is gwn nog steeeeddss superrrrr!

    Kus Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 52063

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: