Het wit-blauwe stadje Mykonos - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Het wit-blauwe stadje Mykonos - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Het wit-blauwe stadje Mykonos

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Juli 2006 | Griekenland, Mykonos

Mykonos-stad is gebouwd in de typische Cycladen-architectuur. Er zijn alleen maar wit-blauwe gebouwtjes. Het centrum bestaat uit kleine witte steegjes met vele trendy boetiekjes en juweliers, het doet me denken aan Venetië. Het is een plek om dagenlang rond te lopen en elke keer weer iets nieuws te vinden. Vanwege de lay-out van de straten, is het ook de perfecte plek om te verdwalen. :-)
De stad heeft een haven waar veel cruise- en ferryschepen af- en aanmeren en nog een haventje met enkele terrasjes die uitzicht geven op de zee waar luxe jachten en vissersbootjes naast elkaar liggen.

Het is een heel charmant stadje en heel gezellig, echtwel mijn ding!
Ik vind het jammer dat ik hier alleen ben, ik heb nog niemand leren kennen waar ik mee op kan trekken en helemaal alleen ga je ’s avonds vrijwel niets ondernemen. Er zijn 2 meiden die hier werken als reisleiding van Thomas Cook en Neckermann, maar zij zijn al vrij oud en hebben zich gesetteld hier, dus er wordt vrijwel niets ondernomen onder de reisleiding.
Dus plan B aan de orde! :D Op m’n vrije dagje ga ik het eilandje Delos bezoeken en verder flaneer ik over de boulevard, eet ik vele pita broodjes en loop ik alle boetiekjes binnen om het onbetaalbare te bezichtigen, het betaalbare te shoppen en inspiratie op te doen voor mijn creatieve hobby! 8) En daarbij werk ik ook nog redelijk veel! :-)
Het is hoogseizoen en dat is te merken ook! Het is ontzettend druk in de hotels, met als gevolg dat ze weinig tijd voor mij hebben en dat het vaak onmogelijk is om kamers te zien, doordat het hotel volgeboekt is.
Ik heb wel al een aantal prachtige hotels gezien! Als je van plan bent om in de toekomst naar Mykonos te gaan, wil ik je met liefde adviseren! :-)

Jasas! (=dag)


Wist u dat…
- Ik het trotse vriendinnetje van doctorandus ben! :D
- Mykonos één van de bekendste homocentra in de Middellandse Zee is.
- Het hier mega hard waait,
- dit gebied één van de windrijkste en stormachtigste van het hele land is en dit vooral gekenmerkt wordt door de etherische winden,
- dit klimaat ook nog eens buitengewoon gezond schijnt te zijn!
- Dit eiland wordt bezocht door toeristen over de hele wereld,
- de Japanners vooral niet ontbreken!
- Mykonos 3 mascotten heeft,
- dit Petros, Nikos en Irini, de pelikanen zijn.
- Jeroen en ik a.s. zondag 23 juli… 1 jaartje samen zijn! :D

  • 19 Juli 2006 - 05:25

    Eey Mandy:

    Fijn om te horen dat t wel goed gaat ondanks je alleen bent! Je hebt wel tijd gehad om hele mooie foto's te maken!!!!
    prachtig daar! Beter dan het nederweertse! Tis hier ook bloedje heet! vandaag 35 gr.voorspeld! Do,nel,jel en ik gaan naar nijmegen (4daagse kijken was de planning, maar helaas is deze afgelast vanwege de hoge tempraturen, veel zieken, zelfs doden) Maar dat wil niet zeggen dan de feesten door zullen gaan! dus we nemen daar een kijke vannacht. Verder gaat t hier rustig aan! af en toe wat zwemmen! maar ook veel werken!
    Ik zie je snel weer als je terug bent!
    Veel liefs xx Nannie

  • 19 Juli 2006 - 08:32

    Nicole:

    Ha Mandy!

    Goed om te lezen dat je 't daar redt in je eentje!
    Nog niet beroofd door een of andere enge Griek hoop ik?

    Werkse daar en geniet er verder ook maar veel van!

    Liefs Nicole

  • 19 Juli 2006 - 15:21

    Geert:

    Hey Mandy,

    veul plezeer in Mykonos...en doad t aug rustig aan mit wirke (is veul te werm, hiej tenminste).

    Waat geit ein joar toch snel veurbiej he, det der nog mer veul mogen volge mit dea van NEIWIEERT (haha). Geniet der van en wea blieve os op de huugdje hoaje!!!!!!!!!!

    XXX Geert

  • 20 Juli 2006 - 07:47

    Maik:

    He, Mandy.. Het is neet uut te hooje hey. Gisteren noa het strand geweesj met Sindy, det waas waal relax, met s`aovends isj het gewoen nog 35 graden en drukkend warm. Neet normaal mier. Bej uch wejtj het gelukkig lees ich.. Ich wins uch nog vul plezeer op t eiland en dootj vurzichtig!! Groeten en tot snel in het bloedheet, gesmolte stadje Wieert. xx Maik.

  • 20 Juli 2006 - 08:55

    Jeroen:

    Hey schat, hoezo kun je geen vrienden vinden? Die man bij de kerk zag er behoorlijk energiek uit, om maar niet te spreken over de mannen bij de Merrent-j. Kom maar snel terug zodat we ons 1-jarig jubileum kunnen vieren! Mis je. X

  • 22 Juli 2006 - 23:22

    DESIRE:

    Heeeeee Mandy!!!
    Aaaah.. Echt, moek het nog es zeggen??? Hmmm.. Jep :) IK BEN ZO JALOERS!!!!!!! Uber job echt waar..! Amuseer je Mandy! T ziet er weer prachtig uit!
    xxx Desi

  • 23 Juli 2006 - 12:44

    Jennifer:

    Hoi Mandy!

    Wat leuk om die fotows van Mykonos te zien en uiteraard je bericht te lezen! :)

    Die windmolens en wit met blauwe huisjes hebbe ze hier in Oia-Santorini ook!
    Egt precies dezelfde!

    Wel jammer dat je alleen daar zit, maar je hoeft gelukkig met niemand rekening te houden en je kan lekkerr je eigen ding doen!
    Zou ik wel fijn vinden :) ik heb hier ook niet altijd met iedereen vrij dus ga ik vaker ook gwn alleen naar het strand!

    Ben benieuwd wat je volgende bestemming word, hoop voor je iets buiten Europa! ;)

    Naaah suc-6 nog en ik lees je wel weer!

    Kus Jennifer vanuit Santorini

  • 17 Augustus 2006 - 20:02

    Nellie:

    Ennuh.... Hoe gaat het in Mykonos? Al spannende dingen meegemaakt? En al leuke mensen ontmoet of heb je daar geen tijd voor? Hier is alles nog normaal, wel een zwaar weekend gehad maar verder weinig boeiende dingen meegemaakt.

    Maak er het beste van!! en niet te veel ouzo's drinken!!

    Liefs Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1278
Totaal aantal bezoekers 52005

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: