Kalispera! - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Kalispera! - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Kalispera!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Mei 2006 | Griekenland, Zákynthos

Vorige week maandag, om 'het mooie tijdstip' 3:00u 's nachts kwamen we bij elkaar op Schiphol. 4 Onderzoekers, Rebeca, Susan, Annemarie en ik en onze supervisors Mirna en Vanessa, allen bepakt, ready to research Zakynthos!
Wat een killer zo'n nachtvlucht, maar ook een voordeel dat we nog een hele dag voor ons hadden.
Bling bling... daar stond ie dan, ons huurautootje, een fel blauwe Suzuki, waar we vervolgens niet in mochten rijden omdat we te jong zijn! Ik ben er nog niet over uit of dit nou een meevaller :D of een tegenvaller :( is. Zakynthos bestaat uit vele bergen en begroeiing, erg mooi, de wegen hebben scherpen bochten en sterke hellingen, erg link!

Inmiddels zijn we al een week verder! De tijd vliegt voorbij met zo'n druk programma. We hebben elke dag accommodaties onderzocht en dat doe je niet zo maar even. Er zijn 1200 details die we per acco in onze laptop moeten verwerken, daarbij de foto's en alles er om heen, er gaat heel wat werk in zitten en we maken lange dagen. Gemiddeld van 8:00u - 23:00u (even voor het geval dat er nog iemand denkt dat ik op vakantie ben ;-) )
Maar daar in tegen werken we wel in het aangename temperatuurtje van ca. 30 graden en doordat er veel wind staat is het niet te heet.
Afgelopen do. zijn we naar het westen van het eiland gereden en hebben we gedineerd bij zonsondergang. We hebben echt een ontzettend gezellig groepje!
Gisteren was het zo ver... ik ging voor de 1e keer alleen op pad. En nog even ter bevestiging 'Kleren maken de man... of de vrouw', dit met m'n badge op en alle equipment werd ik door de manager van het hotelcomplex rondgeleid en door het personeel bedient alsof ik een Very Important Persoontje was, haha.. wat heb ik toch een mooie job! :D
Vanmorgen zijn onze supervisors terug naar NL gegaan en wij zijn verhuist naar een ander hotel en we hebben de auto's omgeruild voor 4 fel blauwe fietsen, hoe dat bevalt moeten we nog ervaren.
Vanmiddag hebben we op het strand gelegen, aan de helder blauwe zee. Lekker uitgerust, zodat we morgen weer fit kunnen starten met de volgende onderzoeken!

Veel liefs, Mandy


Wist u dat...
* 'Ja' in het Grieks 'Ne' is
* de Grieken bij 'ja' ook nog eens nee schudden
* dat, dat erg verwarrend is
* je geen wc papier in de wc mag gooien
* wij onze accu's van de laptop 's nachts op moeten laden
* er dus om de 3 uur een wekker af gaat om ze te verwisselen
* ik mijn vriendje heel erg mis...

  • 22 Mei 2006 - 18:29

    John En Marjo:

    Beste Mandy,
    Leuk dat het je goed bevalt. Wel vreselijk lange werktijden. En dan niet te vergeten dat je iedere 3 uur op moet staan. Zal wel wennen zijn of niet? Geen wonder dat je je "vriendje"mist.
    Te jong om een auto te besturen???? Rare jongens daar die Grieken. Heb je je voor niets druk zitten te maken.

    PS: Wij hebben een bar met complete tapinstallatie gekocht voor onder de overkapping. Kunnen wij je terugkeer naar Nederland volgende week ook goed vieren.(En alle andere keren ook)

    Heel veel groeten en hou je haaks. Geniet er maar van want hier is het weer zeer slecht.

  • 22 Mei 2006 - 19:36

    Joyce:

    Hey Mandyke,

    Wat een zware dagen daar, maar natuurlijk wel een superstage, mooi land en mooi weer dat zal het wel weer beter maken :). Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken en die dag dat je alleen op pad moest en als een soort VIP behandeld werd zul je wel niet zo erg hebben gevonden ;). Have fun there.
    Liefs big hug Joyce

  • 23 Mei 2006 - 07:23

    Dayenne:

    Hoi Mandy! Nou zoals je toen al zei het word hard werken maar wel een uitdaging! Zo te lezen is het dat zeker! Succes nog en ik hou het allemaal bij! Echt een hele leuke ervaring voor je! Super!
    Kus, Dayenne

  • 23 Mei 2006 - 08:24

    Pap En Mamma:

    Ha lieverd.Mooi land he?Fijn dat het goed met je gaat.Naar Hoofdorp waren al lange dagen maar nog niks bij Griekenland.Maar goed je wist het al een beetje van te voren.Je hebt straks weer een brok ervaring en een hele mooie tijd meegemaakt.Het is stil hier vinden fijn als je weer terug bent.En dan maar weer voorbereiden op de volgende trip.Succes nog Mandy in de volgende plaats.Dikke X mamma en pap.

  • 23 Mei 2006 - 11:10

    Ome Ger En Tante Joke:

    Hoi Mandy.

    Gisteren was mam hier en toen hoorde we dat je in Griekenland zit. Hartstikke leuk wat je nu doet.Lekker weer,lekker eten. En elk hotel waar je komt zijn ze natuurlijk heel vriendelijk want ze kunnen geen slechte referenties hebben.Heel veel plezier nog met je nieuwe job.En veel groetjes uit het natte Nederland.

    Groetjes omer Ger en tante Joke.

  • 23 Mei 2006 - 11:14

    Thaysha En Thijs:

    Hallo Mandy,

    Geweldig dat je zo'n fijne tijd hebt! Je hebt jezelf goed (Y)ontwikkeld en bent nog lang niet klaar begreep ik van je moeder. Prachtig! (h5)

    Mag ik trots op je zijn? En 'n beetje jaloers: in mijn volgend leven
    ? :[ ?
    wil ik ook op zo'n manier de wereld gaan verkennen.

    Veel succes (*), we volgen je... (co)

    beybey
    ({) (})
    Thaysha en Thijs
    (F)

  • 23 Mei 2006 - 14:11

    Anouk:

    hee mandy! Gaaf dat het je allemaal bevalt! het klinkt iniedergeval super! Geniet ervan!!!!
    liefs, anouk
    www.anoukvdburg.waarbenjij.nu

  • 23 Mei 2006 - 15:25

    Jeroen:

    Hey schat, jij bent niet alleen een VIP'tje maar ook mijn MIP'tje (Most Important Person). Nice pics by the way. Miss u 2. Besito

  • 23 Mei 2006 - 19:19

    Geert Maessen:

    So Mandy,

    klinkt zeker niet slecht... en dat bij een tempratuurtje van 30 graden!!! Hadden wij dat hier ook maar. Geniet er in ieder geval nog van en ik blijf op de hoogte!
    XXX Geert

  • 25 Mei 2006 - 11:31

    Hans En Rietje:

    Hee Mandy, errug leuk om je avonturen te lezen!! Veel sterkte met die lange werkdagen hoor en geniet tussendoor toch maar van het zonnetje want hier regent het -nog steeds- en is 't maar 15 graden!!!!
    Liefs van ons, Hans en Rietje.

  • 25 Mei 2006 - 13:52

    Steffi:

    Heei Mand!

    Ik vind het fijn dat je het leuk hebt in griekenland! Jammer van de leuke dagen maar wel een super stoere stage! Hoop je snel weer te spreken/zien en wat verhalen te horen!

    groetjes x steffi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 52067

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: