"caretta-caretta" - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu "caretta-caretta" - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

"caretta-caretta"

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 Mei 2006 | Griekenland, Zákynthos

Zakynthos, het eiland van de schildpadden en de kalkrotsen die loodrecht vanuit de zee oprijzen.
Dat moesten wij op ons vrije dagje dan toch zelf even ontdekken... We hebben een boottochtje gedaan rond het eiland. Lekker in bikini, in het zonnetje zijn we naar de bekendste baai 'To Navago' gevaren, hier ligt het shipwreck, een wrak van een smokkelaarsboot. De zee heb ik nog nooit eerder zo mooi blauw van kleur gezien als daar, het water was super helder, totdat de helft van de boot (including me :( ) zeeziek werd... Ja, erg vervelend!
Gelukkig werden de golven minder op weg naar Kyanoun-grot=Blauwe grot. De grot is heel bijzonder omdat de zee en het lichtinval steeds voor nieuwe plaatjes zorgen. Verder hebben we nog een aantal andere grotten gezien en zelfs een prive tochtje met een speedbootje door een van de grotten aangeboden gekregen. Very nice!
Kalme, uitgestrekte baaien zijn er zowel in het oosten als in het zuiden. Hier leeft ook de grote waterschildpad caretta-caretta. Helaas was deze vandaag niet aanwezig.
We hebben ook nog wat zonnestraaltjes opgevangen... doordat we elke dag in polo'tjes en blousjes lopen hebben we een tintje a la bouwvakker, bruine onderarmen, witte bovenarmen. Erg charmant! :D

Gisteravond zijn we wat gaan drinken in Laganas, de uitgaansgelegenheid voor toeristen. Voor 90% bezocht door Engelsen, met zo laag mogelijk uitgesneden truitjes en zo kort mogelijke broekjes/rokjes.
...Komen wij aan op onze biciclettes, ja dan heb je wel bekijks! Aangezien maar 1 op de 50 grieken/toeristen hier op het eiland fietst en dat dit eigenlijk ook niet te doen is door alle hellingen, kuilen en gaten in de weg en vooral geen bewegwijzering!
Eerder in de week hebben we een paar gasten leren kennen die a.s. za. een nieuwe loungebar openen in de uitgaansstraat. Hier hebben we de hele avond cocktailtjes gedronken en met champagne ge-ja mas-t op de opening. Erg gezellig!
Als we ons "badge-gedrag" vertonen krijgen we the special treatment :D Zo hebben we in korte tijd vele "vrienden" gemaakt en we worden overal herkend! Als ik door Agios Sostis of Laganas fiets wordt er van alle kanten naar me gezwaait of er wordt gevraagt of ik 'one of the 4 girls' ben. En in de hotels en restaurantjes proberen ze hun uiterste best te doen en krijgen we vanalles aangeboden!
Maar vandaag ben ik weer "down-to-earth" gebracht, ik werd net zo snel het hotel uitgekickt als dat ik het binnen kwam, toch een apart volkje die Grieken ;-)

Stiekem begin ik mijn eigen bedje een beetje te missen en ik heb al veel zin om in het weekend lekker te gaan stappen in die vette clubs van Weert! :D Met m'n Juulkes!
Nog eventjes flink er tegen aan hier en dan vlaai ik weer terug naar NL.

Ik zal het zonnetje meenemen! Kusjes!

  • 27 Mei 2006 - 19:54

    Hé Mandy!:

    Wat een leuke verhalen!! Ik wens je heel veel suc6 daar met al het werken, geniet maar volop van 'The Sun'! (hier alleen maar regen..)
    Mooie foto's trouwens. DOEGGG Xx Inge (je nichtje)

  • 27 Mei 2006 - 21:25

    Triep:

    Heej Mandy,

    je mist de Juulkes wel maar ons ook un beetje??? Neem aan dat je toch wel met de mannen komt indrinken ;)!

    Nog fijne laatste dagen daar en un goede reis terug naar ut welvertrouwde en verregende Weert.

    Grtzzz,

    Erik.

  • 28 Mei 2006 - 11:42

    Die Van Ell:

    Heej die Mandy,

    Dat zit wel goed daar in Griekenland, kei ruig om te leze dat ut goed gaat.

    Zien ons snel,

    Steef&Geert en de rest....

  • 28 Mei 2006 - 18:37

    Mamma:

    Mandy je bedje staat al op je te wachten en 'n Hollands potje koken we morgen ook weer voor jou. Een lang pinksterweekend voor de boeg, om bij te kletsen met iedereen. Wij vinden het ook fijn dat je weer terug komt en je avontuur aan ons kunt vertellen.Gezellig!Tot gauw. Liefs dikke kus mamma

  • 28 Mei 2006 - 23:05

    Jimmy, Armand En Mauricio:

    Heej du!!!

    Je hebt het daar goed voor mekaar! Wij zitten nu een supersaaie nachtdienst te draaien! maakt ook niet uit, we kunnen enigzins ge-update blijven van iedereen die abroad is! Je krijgt in ieder geval de groeten van mij en de rest!!
    Misschien treffen we mekaar nog!?

    Kus Jimmy

  • 30 Mei 2006 - 15:03

    Igzelf:

    Ig heb ut zonnetje mej proberen te nemen, mer ig geluf dettuh mig ongerweeg ontsnaptj is...

  • 03 Juni 2006 - 11:45

    Jennifer:

    Hoi Mandy!!

    Dankjewel voor je leuke berichtje op de site!!:)

    Ja de grieken zijn idd heel erg vriendelijk...:)
    Ik heb het hier egt super naar me zin...

    Egt je stage vind ik nog steeds supergaaf egt jammer dat ik het de 2e periode niet kon doen :(

    Nouw werk se ( niet te hard ;) ) en volgende week geniet ze in Turkije, zal uitkijke naar je foto's...

    Kus Jennifer

    P.S; Vind het egt heel leuk hoe je alles omschrijft op de site met Wist u dat.... :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 52071

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: