Praag, de 'Parel aan de Moldau' - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu Praag, de 'Parel aan de Moldau' - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mandy Ramaekers - WaarBenJij.nu

Praag, de 'Parel aan de Moldau'

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Augustus 2006 | Tsjechische Republiek, Praag

… de ‘Gouden Stad’, ‘Stad van Honderd Torens’ en zelfs ‘Koningin der Steden’…

Ahoj! :D Omdat je nooit te veel kan reizen en genoeg van de wereld kan zien, hebben Jeroen en ik - tussen mijn onderzoeksreisjes door - nog een stedentripje gemaakt.
Praag is een hele mooie stad met veel bezienswaardigheden en erg gezellig met de vele culinaire restaurantjes, biercafés en de vinárny (de populaire wijnkelders).
Tsjechiës hoofdstad heeft als geen andere Europese metropool zijn middeleeuwse bouwwerken grotendeels kunnen behouden. De historische kern is bouwkundig gezien een enorm openluchtmuseum.
Op onze 1e dag hebben wij een stadswandeling gedaan om een beetje wegwijs te worden en de andere dagen hebben we op eigen houtje de stad verkent. We hebben vele toeristische topattracties gezien met als hoogtepunten…
Rivier de Moldau waarover 11 bruggen spannen, waaronder de Karelsbrug, deze verbindt al sinds 1357 de beide oevers van de Moldau en op de brug staan aan weerszijde 30 standbeelden van heiligen en er zijn schilders en muziekanten.
Het plein Oude Stad ligt in het hart van het oude centrum van Praag, hier bevindt zich het Jan-Hus-monument. Ook ligt hier het raadhuis en het bekende Astronomische uurwerk.
Na een hele klim hebben we de Praagse burcht bezocht, waar nog altijd de wacht wordt gehouden en heel toevallig waren wij at the right place, at the right time, want we hebben ook nog de wisseling van de wacht kunnen zien, een heel spektakel! :-)
Na een nog verdere klim kwamen we bij de bibliotheek van het Stahov-klooster. Deze werd in 1140 gesticht en is op één na het oudste klooster van Praag. De literatuur is ondergebracht in fraaie barokkasten en midden in de zaal staan geografische en astronomische globes en de ruimte heeft indrukwekkende plafondschilderingen.

Uiteraard hebben wij ook de nodige pauzes genomen op de gezellige terrasjes en in de kroegjes. We hebben heel lekker gegeten en gedronken voor een prikkie! :-) Op Jeroen z’n verjaardag hebben we wat exclusiever gegeten aan het water met een ontzettend mooi uitzicht. Echt genieten! Ook hebben we een “boatcruise by night” over de Moldau gemaakt met de Braziliaanse-Cubaanse Jazzband Vesna Caceres, die echt heel goed waren!
We hebben genoten van de grote pullen bier, de lekkere wijntjes, cocktailtjes en van elkaar! :D

Het was een super trip!

• 14 Augustus 2006 - 19:09

Dayenne:

Leuk om te lezen dat je ook nog lekker ontspannen weg kan gaan en op je eigen houtje iets kunt verkennen, zonder deadlines en dingen die moeten! Geniet nog even met z'n tweetjes hier in het natte natte ziepesnaate landje! tot snel! xxx

• 14 Augustus 2006 - 19:47

Mike:

Heeee Mandy,
    Ik ben echt wel jaloers op jou weer. Je bent weer een echt geval van een geluksvogel haha.. En wanneer gaan we ons weer laten knippen! :-P en lekker shoppen

Kus Mike

• 15 Augustus 2006 - 09:57

Mamma:

Nou moet zeggen: trekt wel aan hoor!!!!Zullen zo'n reisje Praag ook zeker op ons verlanglijstje zetten.De foto's zijn mooi en jouw verhaal ook, zo aantrekkelijk dat je het zelf mee wilt maken.Heel fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en natuurlijk weer wat meer van de wereld gezien. Nou Mandy nu weer äan de slag voor je werk.Er ligt weer een mooie bestemming op je te wachten.....Succes Liefs X Mamma

• 17 Augustus 2006 - 13:39

Ragna:

Heyyyyy Mandy
    Wat gaaf zeg!!!! En mooie foto´s!!!!! Je bent echt een geluksvogel hahahah.
    Veel plezier met je volgende reisjes en ik blijf zeker kijken hier op je site!!!;)
    groetjes xx Ragna

• 19 Augustus 2006 - 12:49

Jennifer:

h0i meis!

Wat leuk die fotows weer van Praag :) en lkkrr ff een weekje met je vriendje op vakantiej ;)

Oww geweldig, daar aan de Costa Del Sol :p
    Hahhaa... nouw ik wens je in ieder geval weer heel veel (werk)-plezier en ik lees je wel weer :)

Fijn weekend!

Kusje Jen

Mandy

De wereld als werkplek! Web@Work brengt accommodaties, plaatsen en gebieden in kaart volgens een consistente onderzoeksmethode. Mijn taak als onderzoeker is het deskundig voorbereiden, uitvoeren en uitwerken van onderzoeksreizen. Gewapend met een draagbare pc, meetapparatuur en digitale camera ga ik op pad. De beschrijvingen dienen gedetailleerd en objectief te zijn, geverifieerd door eigen onderzoek. Organisatie-, improvistatie- en communicatietalenten dien ik volledig te benutten als onderzoeker. Ik leg contacten met productmanagers, inkopers, hoteliers, lokale agentschappen en verder ieder die van belang kan zijn voor het onderzoekproces. Gedurende de stageperiode maak ik iedere maand een reis van ca. 15 dagen. Ik zal deze periode vele buitenlandse bestemmingen bezoeken. Het is een avontuurlijke en enorm leerzame stage. Een stevige basis voor mijn toekomstige baan in de reiswereld!

Totaal aantal bezoekers 52067